top of page
  • תמונת הסופר/תד"ר לילה מור

טכס וידאו בקורס עם ד"ר לילה מור

שלושת הסטודנטים שהשתתפו בוידאו נתנו ביטוי תנועתי ספונטני לרוח הנושאים שנלמדו בקורס לקלנוע ופולחן ובעיקר לשפה הפולחנית של המדיום הקולנועי. שפה זו מבוססת בעיקר על הדפרסונליזציה של הדמויות, אובדן זהות אישית והתמוססות גבולות האגו, מקצבים של טראנס, תנועה מסוגננת, תחושה של זמן שונה וחווית האחדות. התנועות המסוגננות נגזרו מתוך הצ'י קונג, קונטקט אימפרוביזציה ותורות הנסתר. הסטודנטים: אוריה שי, יותם אלנתן, ועומר להב, הופיעו וצילמו את האירוע. הוידאו נערך בשילוב עם דימויים ומוסיקה ע"י המרצה ד"ר לילה מור, שהיא אמנית קולנוע ואינטרנט, כוריאוגרפית למסך ותאורטיקנית של קולנוע ואמנויות המסכים ומה שביניהם...


בקורס השתתפו סטודנטים של השנה השלישית והאחרונה של התואר שנושאי הלימוד שלהם בחוג השתלבו בהרמוניה בתוך עולם הקולנוע שרווי בסגנונות ואסתטיקות המיועדים לחוויות רוחניות ופולחניות מסוגים שונים.

בטכס וידאו זה הסטודנטים בחרו להתייחס דרך מטאפורות לתיאוריות שעוסקות בשורשים השמאניים של חווית הקולנוע ובשילובים של גוף, הכרה וטכנולוגיה המביאים לשינוי במצבי תודעה וליצירה של תודעת פולחן לימינלית.


הוידאו צולם ונערך בינואר 2016 בין הצללים החורפיים של העיר צפת, שלמרות חזותה המסורתית ושומרי הסף הנראים והלא נראים שלה, וכל כוחות האופל שאיימו, ועדין מאימים, על סגירת הצוהר שנפתח, איפשרה לנו רגעים של יצירה מעבר לסף.


פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page